facebook wirtualny spacer jak dojechać plan lekcji dla nauczycieli napisz do nas BIP wynajem sal
DAR DAR DAR DAR DAR DAR DAR DAR

Wyższa Szkoła Gospodarki


  • Info
  • Kontakt


  • OFERTA

    Studia Licencjackie


  • Podanie o przyjÄ™cie na studia
  • Cennik

  • KIERUNKI STUDIÓW
  • Administracja i zarzÄ…dzanie publiczne
  • Rachunkowość i podatki.
  • Fizjoterapia


  • Studia Magisterskie


  • Podanie o przyjÄ™cie na studia
  • Cennik

  • KIERUNKI STUDIÓW
  • ZarzÄ…dzanie zasobami ludzkimi z coachingiem


  • Studia Podyplomowe


  • Podanie o przyjÄ™cie na studia
  • Cennik

  • KIERUNKI STUDIÓW
  • Administracja i ZarzÄ…dzanie Finansami Publicznymi
  • Analiza Finansowa w PrzedsiÄ™biorstwach
  • Arteterapia i Profilaktyka SpoÅ‚eczna
  • Chemia dla Nauczycieli
  • Coaching w Biznesie
  • Coaching w Edukacji
  • Diagnoza i Terapia Pedagogiczna
  • Doradztwo Zawodowe
  • Edukacja dla BezpieczeÅ„stwa
  • Edukacja i Rehabilitacja Osób z NiepeÅ‚nosprawnoÅ›ciÄ… IntelektualnÄ…
  • Edukacja i Rehabilitacja Osób z NiepeÅ‚nosprawnoÅ›ciÄ… IntelektualnÄ… i Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu
  • Edukacja i Rehabilitacja Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu
  • Fizyka dla Nauczycieli
  • Geografia i Ochrona Åšrodowiska
  • Gerontologia i Arteterapia
  • Integracja Sensoryczna
  • JÄ™zyk Angielski w Wychowaniu Przedszkolnym i Edukacji Wczesnoszkolnej
  • Kadry i PÅ‚ace - prawo i praktyka
  • Logistyka i Transport
  • Logopedia
  • Matematyka dla Nauczycieli
  • Nauczanie JÄ™zyka Polskiego w Szkole
  • Organizacja Pomocy SpoÅ‚ecznej
  • Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna z Elementami Logopedii
  • Pozyskiwanie i ZarzÄ…dzanie Funduszami Europejskimi
  • Programowanie dla Nauczycieli
  • Przygotowanie Pedagogiczne
  • Rytmika z ChoreoterapiÄ…
  • Socjoterapia z ProfilaktykÄ… UzależnieÅ„
  • Surdopedagogika
  • Technika i Plastyka
  • Technologia Å»ywnoÅ›ci Å»ywienie CzÅ‚owieka
  • Tyflopedagogika
  • Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka z WczesnÄ… InterwencjÄ…
  • Wiedza o SpoÅ‚eczeÅ„stwie i Wychowanie do Å»ycia w Rodzinie
  • Wsparcie Rozwoju Dzieci i MÅ‚odzieży z Zaburzeniami Zachowania
  • ZarzÄ…dzanie JakoÅ›ciÄ…
  • ZarzÄ…dzanie JakoÅ›ciÄ… i BezpieczeÅ„stwem Å»ywnoÅ›ci
  • ZarzÄ…dzanie OÅ›wiatÄ…
  • ZarzÄ…dzanie TurystykÄ… i Hotelarstwem
  • ZarzÄ…dzanie w Ochronie Zdrowia
  • ZarzÄ…dzanie Zasobami Ludzkimi

  • STUDIA PODYPLOMOWE NA BAZIE KURSÓW KWALIFIKACYJNYCH
  • Oligofrenopedagogika

  • Bieżące informacje


    Zasady pisania prac podyplomowych

  • ZaÅ‚. 1. Zasady sporzÄ…dzania przypisów i bibliografii zaˆłącznikowej w obszarze nauk technicznych, nauk medycznych
  • ZaÅ‚. 2. Zasady sporzÄ…dzania przypisów i bibliografii zaˆłącznikowej w obszarze nauk humanistycznych i spoˆłecznych
  • ZaÅ‚. 3. Szablony i przykˆady przypisów bibliograficznych
  • ZaÅ‚. 4. Wykaz najczęściej stosowanych skrótów w przypisach bibliograficznych
  • ZaÅ‚. 5. Rodzaje przypisów
  • ZaÅ‚. 6. Uwagi dotyczÄ…ce zasad sporzÄ…dzania przypisów bibliograficznych
  • Harmonogramy zajęć

    Studia licencjackie

  • Administracja i zarzÄ…dzanie publiczne 1 rok
  • Administracja i zarzÄ…dzanie publiczne 2 rok
  • Praktyki zawodowe

  • Organizacja praktyk zawodowych
  • Regulamin praktyk zawodowych
  • ZaÅ›wiadzcenie z zakÅ‚adu pracy



  • Administracja i zarzÄ…dzanie publiczne


    Cele kszta³cenia

    Celem kszta³cenia na obszarze studiów Administracja i Zarz¹dzanie Publiczne jest przygotowanie studentów do sprawnego funkcjonowania w nowoczesnej i dynamicznej strukturze administracyjnej sektora publicznego. Zdobycie praktycznej wiedzy i umiejêtnoœci z zakresu nowego zarz¹dzania publicznego, prawa administracyjnego oraz procedur administracyjnych. Zapoznanie siê z problemami organizacji oraz wykorzystywanymi metodami i technikami w celu efektywnego zarz¹dzania jednostkami administracji publicznej. Kluczowym celem jest wykszta³cenie wysoko wykwalifikowanej kadry nastawionej na rozwi¹zywanie problemów w jednostkach administracji rz¹dowej oraz samorz¹dowej.
     
    Studia skierowane s¹ do osób chc¹cych zdobyæ wykszta³cenie z zakresu administracji publicznej oraz w przysz³oœci podj¹æ pracê w instytucjach administracyjnych ró¿nego szczebla, w szczególnoœci na stanowiskach kierowniczych.
     

    Program studiów

    Obszar Administracja i Zarz¹dzanie Publiczne realizowany w ramach kierunku Zarz¹dzanie przejawia elementy Nowego Zarz¹dzania Publicznego (NPM), które wskazuje na podobieñstwo organizacyjnych cech administracji publicznej i sektora prywatnego, a tak¿e sektora pozarz¹dowego, eksponuj¹c znaczenie profesjonalnego zarz¹dzania i efektywnoœci.

    Wiedza

    Absolwent obszaru Administracja i Zarz¹dzanie Publiczne ma szerok¹ wiedzê z zakresu zarz¹dzania, prawa i administracji w kontekœcie mechanizmów rz¹dzenia i administrowania, ze szczególnym uwzglêdnieniem zarz¹dzania publicznego oraz procesów decyzyjnych. Zna i rozumie istotê misji administracji publicznej. Do najistotniejszych zagadnieñ, którym poœwiêca siê wiele uwagi podczas realizacji procesu kszta³cenia nale¿¹: rodzaje struktur i instytucji spo³ecznych (politycznych, prawnych i ekonomicznych) i ich istotne elementy, system i organy w³adzy w Rzeczypospolitej Polskiej, ze szczególnym uwzglêdnieniem organów administracji publicznej rz¹dowej (ogólnej i specjalnej) i samorz¹dowej, system prawa polskiego, prawa miêdzynarodowego i prawa Unii Europejskiej oraz wzajemne powi¹zania w ramach tych systemów oraz relacji pomiêdzy prawem polskim, prawem miêdzynarodowym, i prawem Unii Europejskiej, podstawowe formy indywidualnej przedsiêbiorczoœci.

    Umiejêtnoœci

    Student obszaru administracja publiczna w toku studiów zdobywa umiejêtnoœci z zakresu:

    - prawid³owego interpretowania pojêæ prawnych, ekonomicznych

    - potrafi pos³ugiwaæ siê terminologi¹ z zakresu prawa i administracji

    - potrafi przewidzieæ skutki prawne i praktyczne wprowadzania wybranych rozwi¹zañ prawnych

    - potrafi prawid³owo pos³ugiwaæ siê wybranymi normami i regu³ami prawnymi, w celu rozwi¹zania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauk prawnych i ekonomicznych

    - samodzielnego przeprowadzenia postêpowania administracyjnego

    - dokonania rzetelnej kwalifikacji prawnej

    - wydania i uzasadnienia prawid³owej decyzji administracyjnej

                         - kierowania zespo³ami ludzkimi

    - planowania i organizacji pracy biurowej

    - wspó³czesnych rozwi¹zañ strukturalnych

    - komunikacji interpersonalnej

    - potrafi u¿ywaæ ró¿norodnych technik negocjacyjnych

    - formu³owania celów strategicznych

    - rozwi¹zywania problemów w jednostkach rz¹dowych oraz samorz¹dowych

    Jêzyki obce

    Studenci mog¹ dokonaæ wyboru w zakresie jêzyka obcego, którego chc¹ siê uczyæ. Zdecydowanie najchêtniej wybierany jest jêzyk angielski. Dziêki ogromnemu zaanga¿owaniu lektorów, studenci tego obszaru potrafi¹ opisaæ podstawowe zagadnienia z zakresu administracji, zarz¹dzania i prawa w jêzyku angielskim. 

    Umiêdzynarodowienie studiów

    Studenci maj¹ mo¿liwoœæ uczestniczenia w licznych miêdzynarodowych programach wymiany (m.in. program ERASMUS PLUS), a tak¿e realizowaæ praktyki specjalistyczne w krajach Unii Europejskiej. 

    Wykaz przedmiotów

    • Prawo administracyjne
    • Podstawy prawoznawstwa
    • Zarz¹dzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej
    • Zarz¹dzanie w sektorze publicznym
    • Zarz¹dzanie strategiczne w administracji publicznej
    • Metody i techniki zarz¹dzania w administracji publicznej
    • Organizacja i zarz¹dzanie w administracji publicznej
    • Podstawy ekonomii
    • Komunikacja interpersonalna
    • Relacje spo³eczne
    • Postêpowanie administracyjne
    • Publiczne prawo gospodarcze
    • Prawo cywilne
    • Prawo pracy
    • Prawo urzêdnicze
    • Psychologia zarz¹dzania
    • Statystyka z demografi¹
    • Finanse publiczne i prawo finansowe
    • Prawo zamówieñ publicznych
    • Prawo karne i prawo wykroczeñ
    • Instytucje i Ÿród³a prawa UE
    • Ustrój i administracja pañstw UE
    • Elektroniczna administracja
    • Postêpowanie egzekucyjne w administracji
    • Techniki negocjacji i mediacji w administracji
    • Legislacja administracyjna
    • Publiczne prawo konkurencji
    • Prawo samorz¹du terytorialnego
    • S¹downictwo administracyjne
    • Gospodarowanie mieniem samorz¹du terytorialnego
    • System bud¿etowy samorz¹du terytorialnego

    Praktyki i sta¿e

    • CEL

    Podstawowym celem obligatoryjnych praktyk zawodowych jest wdro¿enie studentów do przysz³ej pracy zawodowej oraz zgromadzenie przez nich doœwiadczeñ w zakresie studiowanego obszaru kszta³cenia ze szczególnym uwzglêdnieniem integracji nabywanych umiejêtnoœci praktycznych z wiedz¹ i kompetencjami spo³ecznymi.

    • LICZBA PUNKTÓW ECTS

    Studenci w toku kszta³cenia odbywaj¹ praktyki:
    - praktykê „Kompetencje pracownicze” realizowan¹ do koñca I roku studiów, uzyskuj¹c min. 6 punktów ECTS;
    - praktykê bran¿ow¹, realizowan¹ w kolejnych latach zgodnie z planem studiów, uzyskuj¹c min. 12 punktów ECTS.

    Czêœæ praktyk mo¿e odbywaæ siê w sposób zdalny lub projektowy.

    • MIEJSCA

    Miejsca odbywania praktyk: urzêdy administracji rz¹dowej i samorz¹dowej, instytucje i agendy Unii Europejskiej, s³u¿by dyplomatyczne, Komenda Wojewódzka/Miejska Policji, Agencja Bezpieczeñstwa Wewnêtrznego, Agencja Wywiadu, stra¿ gminnej, przedsiêbiorstwa prywatne i pañstwowe (realizowanie praktyk na stanowisku doradcy finansowego lub eksperta do spraw podatków), biura nieruchomoœci, firmy ubezpieczeniowe.

    • PRAKTYKI NADPROGRAMOWE

    Studenci maj¹ tak¿e mo¿liwoœæ odbycia obligatoryjnych lub fakultatywnych miêdzynarodowych praktyk w ramach programu ERASMUS np. we Francji, W³oszech, Niemczech, Finlandii, Belgii, Grecji oraz Portugalii.

    Zajêcia eksperckie

    W trakcie przygotowania teoretycznego odbywaj¹ siê wyk³ady eksperckie prowadzone przez wybitnych praktyków z dziedzin takich jak: zarz¹dzanie, administracja czy prawo. Tematyka wyk³adów eksperckich oscyluje wokó³ Nowego Zarz¹dzania Publicznego. 

    Szkolenia i certyfikaty

    W trakcie studiów student ma mo¿liwoœæ skorzystania ze szkoleñ oferowanych przez Centrum Szkoleñ i Certyfikacji np.:

    Strategie rozwoju jednostki samorz¹dowej

    Partnerstwo publiczno-prywatne – za³o¿enia i praktyka

    Strategia zarz¹dzania projektem

    Dodatkowe kompetencje

    Zarówno absolwenci jak i uczestnicy studiów maj¹ mo¿liwoœæ zdobycia i doskonalenia dodatkowych kompetencji w ramach szerokiej oferty specjalistycznych kursów, szkoleñ, warsztatów oraz licznych kierunków studiów podyplomowych oferowanych przez Wy¿sz¹ Szko³ê Gospodarki. Rekomendowane kursy i warsztaty rozszerzaj¹ce zakres kompetencji to m.in.:  Audyt wewnêtrzny w sektorze publicznym, Zamówienia publiczne, Prawo pracy dla urzêdników, Prawo i praktyka postêpowania administracyjnego, Kadry i p³ace, Psychologia w zarz¹dzaniu i biznesie, Asertywnoœæ, Techniki negocjacji.

    Perspektywy zatrudnienia

    Uprawnienia zawodowe (uprawnienia do wykonywania zawodu, uzyskane w efekcie ukoñczenia studiów, mo¿liwe do uzyskania po odbyciu szkoleñ uzupe³niaj¹cych, praktyk zawodowych lub spe³nieniu dodatkowych warunków)

    Obszar studiów przygotowuje do wykonywania zawodów takich jak: urzêdnicy do spraw podatków, urzêdnicy organów udzielaj¹cych licencji, poœrednicy pracy, asystenci ubezpieczeniowi, specjaliœci analizy rynku pracy, referenci administracyjno-biurowi, urzêdnicy pañstwowi, urzêdnicy samorz¹dowi, pracownicy urzêdów pracy, administracji oœwiatowej i wiele innych. 

    Miejsca i stanowiska pracy

    Absolwenci znajd¹ pracê na kierowniczym lub samodzielnym stanowisku w sektorze publicznym administracji pañstwowej, rz¹dowej lub samorz¹dowej na nastêpuj¹cych szczeblach:

    - centralnym: ministerstwa, urzêdy centralne, fundusze, agencje

    - wojewódzkim: urzêdy wojewódzkie, marsza³kowskie, wojewódzkie inspekcje i s³u¿by

    - powiatowym i gminnym: starostwa, urzêdy miejskie, urzêdy gminne, inspekcje, s³u¿by 

    Œcie¿ki kariery

    Budowanie œcie¿ki kariery polega na indywidualnym zaplanowaniu schematu rozwoju zawodowego pracowników b¹dŸ te¿ potencjalnych kandydatów. Dobrze wyznaczona œcie¿ka kariery zawodowej jest niezbêdna na dzisiejszym rynku pracy. Warto wzi¹æ pod uwagê ró¿ne warianty rozwoju kariery. WSG daje tak¹ mo¿liwoœæ.

    Uzupe³nienie wykszta³cenia

    Po ukoñczeniu studiów istnieje mo¿liwoœæ kontynuowania kszta³cenia na studiach drugiego stopnia (magisterskich), b¹dŸ na studiach podyplomowych realizowanych przez Wy¿sz¹ Szko³ê Gospodarki, na takich kierunkach jak np.:

    - Administracja i Zarz¹dzanie Finansami Publicznymi

    - Bezpieczeñstwo i Higiena Pracy

    - Doradca finansowy

    - Public Relations

    - Zarz¹dzanie Finansami Ma³ych i Œrednich Przedsiêbiorstw

    - Zarz¹dzanie Zasobami Ludzkimi