facebook wirtualny spacer jak dojechać plan lekcji dla nauczycieli napisz do nas BIP wynajem sal
DAR DAR DAR DAR DAR DAR DAR DAR

Wyższa Szkoła Gospodarki


  • Info
  • Kontakt


  • OFERTA

    Studia Licencjackie


  • Podanie o przyjęcie na studia
  • Cennik

  • KIERUNKI STUDIÓW
  • Psychopedagogika z doradztwem zawodowym
  • Administracja i zarządzanie publiczne
  • Rachunkowość i podatki.
  • Wellness i zarządzanie zdrowiem.
  • Fizjoterapia


  • Studia Magisterskie


  • Podanie o przyjęcie na studia
  • Cennik

  • KIERUNKI STUDIÓW
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi z coachingiem


  • Studia Podyplomowe


  • Podanie o przyjęcie na studia
  • Cennik

  • KIERUNKI STUDIÓW
  • Administracja i Zarządzanie Finansami Publicznymi
  • Analiza Finansowa w Przedsiębiorstwach
  • Arteterapia i Profilaktyka Społeczna
  • Chemia dla Nauczycieli
  • Coaching w Biznesie
  • Coaching w Edukacji
  • Diagnoza i Terapia Pedagogiczna
  • Doradztwo Zawodowe
  • Edukacja dla Bezpieczeństwa
  • Edukacja i Rehabilitacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
  • Edukacja i Rehabilitacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną i Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu
  • Edukacja i Rehabilitacja Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu
  • Fizyka dla Nauczycieli
  • Geografia i Ochrona Środowiska
  • Gerontologia i Arteterapia
  • Integracja Sensoryczna
  • Język Angielski w Wychowaniu Przedszkolnym i Edukacji Wczesnoszkolnej
  • Kadry i Płace - prawo i praktyka
  • Logistyka i Transport
  • Logopedia
  • Matematyka dla Nauczycieli
  • Nauczanie Języka Polskiego w Szkole
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna z Elementami Logopedii
  • Pozyskiwanie i Zarządzanie Funduszami Europejskimi
  • Programowanie dla Nauczycieli
  • Przygotowanie Pedagogiczne
  • Rytmika z Choreoterapią
  • Socjoterapia z Profilaktyką Uzależnień
  • Surdopedagogika
  • Technika i Plastyka
  • Technologia Żywności Żywienie Człowieka
  • Tyflopedagogika
  • Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka z Wczesną Interwencją
  • Wiedza o Społeczeństwie i Wychowanie do Życia w Rodzinie
  • Wsparcie Rozwoju Dzieci i Młodzieży z Zaburzeniami Zachowania
  • Zarządzanie Jakością
  • Zarządzanie Jakością i Bezpieczeństwem Żywności
  • Zarządzanie Oświatą
  • Zarządzanie Turystyką i Hotelarstwem
  • Zarządzanie w Ochronie Zdrowia
  • Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

  • STUDIA PODYPLOMOWE NA BAZIE KURSÓW KWALIFIKACYJNYCH
  • Oligofrenopedagogika

  • Bieżące informacje


    Zasady pisania prac podyplomowych

  • Zał. 1. Zasady sporządzania przypisów i bibliografii zaˆłącznikowej w obszarze nauk technicznych, nauk medycznych
  • Zał. 2. Zasady sporządzania przypisów i bibliografii zaˆłącznikowej w obszarze nauk humanistycznych i spoˆłecznych
  • Zał. 3. Szablony i przykˆady przypisów bibliograficznych
  • Zał. 4. Wykaz najczęściej stosowanych skrótów w przypisach bibliograficznych
  • Zał. 5. Rodzaje przypisów
  • Zał. 6. Uwagi dotyczące zasad sporządzania przypisów bibliograficznych
  • Harmonogramy zajęć

    Studia licencjackie

  • Administracja i zarządzanie publiczne 1 rok
  • Administracja i zarządzanie publiczne 2 rok
  • Praktyki zawodowe

  • Organizacja praktyk zawodowych
  • Regulamin praktyk zawodowych
  • Zaświadzcenie z zakładu pracy



  • Psychopedagogika z doradztwem zawodowym


     Cele kształcenia

    Celem kształcenia w ramach obszaru Psychopedagogika jest przygotowanie studentów do aktywnego poszukiwania zatrudnienia i wykonywania pracy zawodowej w zmieniających się warunkach życia we współczesnym świecie. Z tego też względu studenci obszaru w trakcie trwania studiów będą mogli poszerzyć swoją wiedzę z zakresu pedagogiki i psychologii oraz dziedzin pokrewnych, jak również udoskonalić swoje praktyczne umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Po ukończeniu studiów absolwenci będą specjalistami przygotowanymi do angażowania się w działania zawodowe realizowane w środowisku szkolnym (z dziećmi, młodzieżą, nauczycielami), jak i pozaszkolnym (z rodziną, grupą rówieśniczą, środowiskiem lokalnym).

    Program studiów

    Praca z ludźmi w różnych fazach życia, wspieranie ich rozwoju, organizowanie procesów wychowania i nauczania wymaga nie tylko wiedzy pedagogicznej, ale również odpowiedniego przygotowania psychologicznego. Psychopedagogika to obszar studiów z zakresu pedagogiki, który łączy wiedzę pedagogiczną z wiedzą i umiejętnościami psychologicznymi. Zorientowanie obszaru na rozwijanie u studentów zarówno szeroko pojętych kompetencji pedagogicznych, jak i psychologicznych, przydatnych w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, uwrażliwia studentów na konieczność wieloaspektowego ujmowania sytuacji wychowawczych i uwzględniania ich kontekstu społecznego, jak również psychospołecznych uwarunkowań relacji interpersonalnych. To wszystko może sprzyjać nabyciu przez przyszłych pedagogów umiejętności organizowania skutecznych działań o charakterze diagnostycznym, profilaktycznym i doradczym adresowanych zarówno do jednostki, jak i jej środowiska życia.

    Wiedza

    Program studiów w ramach obszaru Psychoprofilaktyka zorientowany jest na pogłębianie wiedzy pozwalającej absolwentowi odnaleźć swoje miejsce na rynku pracy.

    Podczas studiów pedagogiki (opiekuńczo-wychowawczej, społecznej, specjalnej), psychologii (ogólnej, rozwoju człowieka, społecznej, wychowawczej), socjologii (edukacji, rodziny), biomedycznych podstaw rozwoju człowieka, psychoprofilaktyki (rodziny, uzależnień), diagnozy i terapii pedagogicznej, komunikacji interpersonalnej.

    Umiejętności

    Program studiów w ramach obszaru Psychopedagogika zorientowany jest również na rozwijanie odpowiednich umiejętności zawodowych.

    Obok wiedzy teoretycznej absolwenci nabędą i rozwiną umiejętności, ze szczególnym uwzględnieniem:

    • umiejętności diagnozowania indywidualnych potrzeb oraz potencjalnych możliwości dzieci, młodzieży i dorosłych, jak również środowiska społecznego, w którym funkcjonują podopieczni,
    • umiejętności diagnozowania sytuacji wychowawczych i wdrażania działań o charakterze naprawczym oraz stymulującym, wspomagającym optymalny rozwój psychospołeczny podopiecznych,
    • umiejętności projektowania programów profilaktycznych i terapeutycznych,
    • umiejętności planowania, organizowania i przeprowadzania zajęć wychowawczych, profilaktycznych, psychoedukacyjnych,
    • umiejętności prowadzenia treningów twórczości oraz warsztatów dotyczących rozwijania kompetencji wychowawczych, kształtowania inteligencji emocjonalnej, rozwijania zdolności komunikacyjnych i kreatywności,
    • umiejętności prowadzenia interwencji, negocjacji i mediacji w sytuacjach kryzysowych i konfliktowych,
    • umiejętności prowadzenia oddziaływań z zakresu wczesnej profilaktyki zachowań ryzykownych.

    Języki obce

    Absolwenci w trakcie studiów uzyskują także kompetencje w zakresie języków obcych. Nauka języka obcego odbywa się w oparciu o nowoczesne metody nauczania (laboratoria językowe, konwersatoria itp.) oraz w zakresie słownictwa branżowego (nauk społecznych). Znajomość języków obcych poszerza kompetencje zawodowe, stwarzając szanse do uczestnictwa w realizowanych już projektach międzynarodowych, tworzenia nowych przedsięwzięć, a także do podjęcia pracy za granicą.

    Umiędzynarodowienie studiów

    Uczelnia w ramach podpisanych umów i porozumień stwarza okazję do uczestnictwa w zajęciach prowadzonych ze specjalistami z zagranicy (w języku angielskim). Są też możliwe wyjazdy w ramach programu Erasmus, a także udział w realizowanych projektach międzynarodowych.

     

    Wykaz przedmiotów

    • Diagnostyka pedagogiczna
    • Diagnoza i psychoprofilaktyka uzależnień
    • Diagnoza i terapia pedagogiczna
    • Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
    • Pedagogika społeczna
    • Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
    • Psychologia rozwoju człowieka
    • Psychologia społeczna
    • Psychologia wychowawcza
    • Psychoprofilaktyka rodziny
    • Relacje społeczne
    • Trening umiejętności wychowawczych
    • Warsztaty kompetencji pedagogicznych
    • Współczesne koncepcje wychowania
    • Wprowadzenie do pedagogiki

    Przygotowanie praktyczne

    Zgodnie z profilem kształcenia program wyższych studiów zawodowych kładzie szczególny nacisk na przygotowanie praktyczne studentów do pracy zawodowej. Cel ten realizowany jest poprzez: prowadzenie zajęć przez nauczycieli akademickich z doświadczeniem w danej branży, spotkania z ekspertami, organizacją wydarzeń branżowych, możliwość certyfikowania określonych kompetencji, ćwiczenia i zajęcia warsztatowe, gry symulacyjne oraz obligatoryjne praktyki zawodowe.

    • OPIEKA    

    Realizację praktyk nadzorują: Koordynator ds. kształcenia praktycznego oraz opiekunowie praktyk w Instytucie. W nawiązaniu kontaktu z miejscem odbywania praktyk pomaga również Biuro Kształcenia Praktycznego.

    • DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE A ZALICZENIE PRAKTYK

    Osoby pracujące lub prowadzące własną działalność gospodarczą uzyskują możliwość  zaliczenia efektów kształcenia praktyk na podstawie doświadczenia zawodowego.

    Student ma możliwość rozwoju umiejętności i nabywania kompetencji w ramach praktyk nadprogramowych (krajowych i zagranicznych).

    Praktyki i staże

    • CEL

    Podstawowym celem obligatoryjnych praktyk zawodowych jest wdrożenie studentów do przyszłej pracy zawodowej oraz zgromadzenie przez nich doświadczeń w zakresie studiowanego obszaru kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem integracji nabywanych umiejętności praktycznych z wiedzą i kompetencjami społecznymi.

    • LICZBA PUNKTÓW ECTS

    Studenci w toku kształcenia odbywają praktyki:
    - praktykę „Kompetencje pracownicze” realizowaną do końca I roku studiów, uzyskując min. 6 punktów ECTS;
    - praktykę branżową, realizowaną w kolejnych latach zgodnie z planem studiów, uzyskując min. 12 punktów ECTS.

    Część praktyk może odbywać się w sposób zdalny lub projektowy.

    • MIEJSCA

    Praktyka zawodowa może być zrealizowana w:

    1. placówkach edukacyjnych (gabinet pedagoga/psychologa szkolnego),
    2. placówkach opiekuńczo-wychowawczych (np. dom dziecka, internat, bursa),
    3. placówkach wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży (świetlice socjoterapeutyczne, środowiskowe, profilaktyczne),
    4. poradniach psychologiczno-pedagogicznych,
    5. warsztatach terapii zajęciowej.
    • PRAKTYKI NADPROGRAMOWE

    Studenci mają także możliwość odbywać obligatoryjnych lub nadprogramowych międzynarodowych praktyk w ramach programu ERASMUS np. we Francji, Włoszech, Niemczech, Finlandii, Belgii, Grecji oraz Portugalii.

    Zajęcia eksperckie

    Zajęcia prowadzone są zarówno przez nauczycieli akademickich z tytułami naukowymi, ale również przez praktyków – osoby posiadające głębokie doświadczenie zawodowe w proponowanym obszarze studiów.

    Szkolenia i certyfikaty

    Uczelnia, systematycznie poszerzając swoją ofertę edukacyjną, stwarza możliwość odbycia różnorodnych szkoleń specjalistycznych i uzyskania certyfikatów poświadczających w nich udział. Dla absolwentów przygotowana została także bogata oferta kwalifikacyjnych i kompetencyjnych studiów podyplomowych.

    Rekomendowane kursy:

    • Asystent rodziny,
    • Kurs dla opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym,
    • Mediacje rodzinne,
    • Poradnictwo socjalno-prawne,
    • Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie,
    • Rozwiązywanie konfliktów,
    • Technika kontraktu socjalnego,
    • Szkolenie dla dziennego opiekuna dziecka do lat 3,
    • Wideotrening Komunikacji (VIT).

     

    Dodatkowe kompetencje

    Absolwenci tej specjalności nabywają kompetencje w zakresie diagnozowania u swoich podopiecznych czy w środowisku pracy obszarów wymagających działań korekcyjnych, czy wspomagających rozwój. Potrafią prowadzić interwencje kryzysowe, mediować i diagnozować potencjalne możliwości, indywidualne potrzeby ucznia oraz przyczyny niepowodzeń szkolnych. Ponadto  dzięki uzyskanej w toku studiów wiedzy absolwenci uzyskują kompetencje do prowadzenia interwencji kryzysowych, negocjacji i mediacji oraz diagnozowania potencjalnych możliwości, indywidualnych potrzeb uczniów oraz przyczyn niepowodzeń szkolnych. Zdobywają umiejętności tworzenia programów, a następnie prowadzenia treningów twórczości oraz następujących form warsztatowych: rozwijających kompetencje wychowawcze, kształtujących inteligencję emocjonalną, rozwijających zdolności komunikacyjne i kreatywność. 

    Perspektywy zatrudnienia

    Absolwenci tej specjalności mają do wyboru bogatą ofertę zatrudnienia w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach, zasadniczych szkołach zawodowych, ochotniczych hufcach pracy; w placówkach wychowania pozaszkolnego oraz zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania. W domach dziecka, w domach samotnej matki, ośrodkach profilaktycznych i terapeutycznych, oraz jako wychowawca w różnorodnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych, np. w pogotowiu opiekuńczym, czy środowiskowych świetlicach opiekuńczych przy centrach pomocy rodzinie.

    Ponadto ukształtowane podczas studiów umiejętności miękkie ułatwiają psychopedagogowi odnalezienie się również w branży szkoleniowej – w prowadzeniu warsztatów z komunikacji, inteligencji emocjonalnej, kompetencji wychowawczych, czy treningów twórczości i warsztatów rozwijających kreatywność u dzieci i młodzieży. 

    Uprawnienia zawodowe

    Ukończenie studiów, czyli uzyskanie pozytywnej oceny z ustnego egzaminu dyplomowego po wcześniejszym zdobyciu zaliczenia z wszystkich wymaganych przedmiotów, wiązać się będzie z uzyskaniem odpowiedniej liczby punktów ECTS, a tym samym z uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata na kierunku pedagogika, na obszarze psychopedagogika.

    Miejsca i stanowiska pracy

    Absolwent po ukończeniu studiów ma możliwość podjąć zatrudnienie m.in. jako: pedagog szkolny (m.in. w szkolnictwie podstawowym i gimnazjalnym); pedagog czasu wolnego w placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (internat, bursa); wychowawca w różnorodnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych (np. świetlica środowiskowa lub terapeutyczna, pogotowie opiekuńcze); wychowawca-terapeuta (po zdobyciu określonych uprawnień) w ośrodkach wychowawczych, reedukacyjnych, profilaktycznych i terapeutycznych. Oferta zatrudnienia absolwenta obszaru Psychopedagogika obejmuje także domy dziecka, domy samotnej matki, centra pomocy rodzinie, ośrodki pomocy społecznej. Ponadto absolwenci mogą również zakładać i prowadzić prywatne placówki w ww. dziedzinach, a także znajdować zatrudnienie w instytucjach pozarządowych, stowarzyszeniach i fundacjach działających na rzecz dziecka i rodziny.

    Ścieżki kariery

    Absolwent po ukończeniu studiów ma możliwość podjęcia pracy w placówkach szkolnych i opiekuńczo-wychowawczych, w obszarze edukacji pozaszkolnej, w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dziecku i rodzinie, w branży szkoleniowej i instytucjach o charakterze doradczym.